Analyseren

Analyseer je gegevens

Het verkrijgen van waardevolle informatie uit uw gegevens is de eerste stap in gegevensanalyse. Met datarapporten en KPI-dashboards kunnen we u helpen betere beslissingen te nemen op basis van gegevens.
App marketing groei
Conversie verhogen
Verhoog de gebruikersactiviteit

Onze diensten

Met ons team van data-experts kunnen we aan al uw gegevensbehoeften voldoen

Rapportage

Data science powers insights and innovation from data.

Ontdek de digitale club

KPI-dashboards

Met realtime KPI-dashboards heb je altijd de controle.

More information

Datatoepassingen

We implementeren analyses rechtstreeks in uw product om de prestaties onmiddellijk te verbeteren

More information
Data driven software

Analyses implementeren in uw applicatie

Door analyses rechtstreeks in uw toepassingen te implementeren, kunnen de prestaties in realtime worden geanalyseerd en verbeterd. ‍ Als lid van The Digital Club hebben we meer dan 10 jaar ervaring in het combineren van data-analyse met app-ontwikkeling. Onze wortels liggen in de ontwikkeling van mobiele en webapplicaties. Daarom weten we precies hoe applicaties werken en hoe we data-analyses moeten implementeren.
De stappen

Het proces van gegevensanalyse

1

Verzameling en voorbereiding van gegevens

De eerste stap in het proces is het verzamelen van uw gegevens. Of je nu een eenvoudige analyse doet of uitgebreide hypothesen test. Het verzamelen van gegevens en ervoor zorgen dat deze in een bruikbare vorm zijn, is vaak een ingewikkelde en zeer tijdrovende taak. We kunnen u hierbij helpen of het volledig uit handen nemen.Natuurlijk is het belangrijk dat de gegevens worden verzameld. We kunnen u helpen kiezen welke datapunten interessant zijn om te verzamelen. Dit betekent dat we aanbevelingen doen over welke gegevens kunnen worden verzameld, hoe en waar datapunten kunnen worden opgeslagen en welke gegevens veelbelovende resultaten opleveren voor uw bedrijf. U haalt het maximale uit een analyse als u over de juiste gegevens beschikt.

Of course it is important that the data is collected. We can help you choose which data points are interesting to collect. This means that we make recommendations about what data can be collected, how and where data points can be stored and which data contains promising results for your company. You get the most out of an analysis if you have the right data.
2

Inzichten in data

Wanneer gegevens worden verzameld, kunnen deze gegevens worden gebruikt om bepaalde vragen te beantwoorden. Een simpele vraag zoals welk product het meest verkocht is of hoeveel voorraad er nodig is voor de komende week. Naar meer gecompliceerde hypothesen, zoals hoeveel bezoeken er nodig zijn voor de optimale winst. Dit kan allemaal worden samengevat in een rapport dat je een antwoord geeft op de vragen die je hebt. Dit begint altijd met eenvoudige statistieken zoals het samenvatten van de gegevens, waarna vaak de eenvoudige vragen kunnen worden beantwoord. Afhankelijk van de beschikbare gegevens kunnen uiteindelijk de moeilijkere vragen worden beantwoord. Tot slot gaat het niet alleen om inzicht, maar ook om het vinden van een oplossing voor je toekomst.

This can all be summarized in a report that gives you an answer to the questions you have. This always starts with simple statistics such as summarizing the data, after which the simple questions can often be answered. Depending on the available data, the more difficult questions can eventually be answered. Finally, it is not only about insight, but also about finding a solution for your future.
3

Datagestuurde applicatie

We integreren de inzichten in uw app om een datagestuurde applicatie te creëren. Op deze manier kan de geleverde kwaliteit worden verbeterd. Dit kan Predictive Analytics zijn, zoals een aanbevelingssysteem om te voorspellen wat je klant wil. Dit kan verder worden uitgebreid, zoals het voorspellen van de beste volgende actie om uw klant tot aankoop over te zetten.
Ons proces

Begin met het maken van je datatoepassing

Het creëren van een datatoepassing begint met het creëren van een datastrategie. Tijdens een Data Strategy Day zit je samen met onze experts om de mogelijkheden te verkennen. Om er zeker van te zijn dat je data de datastrategie ondersteunt, komt er een DataCheck binnen. We nemen uw gegevens door en geven advies over wat mogelijk is, hoe ze kunnen worden gebruikt en wat er ontbreekt.

Data Strategy Day

Tijdens de Data Strategy Day zit je samen met onze experts om een volledige datastrategie te creëren. Dit zal de ruggengraat vormen van de datagestuurde initiatieven van uw organisatie. We schetsen de belangrijkste doelen en stellen een duidelijk stappenplan op voor het gebruik van het plan.

SocialBlox image
Plan een strategiedag

Data Check

We controleren uw gegevens om te zien hoe ze kunnen helpen uw doelen te bereiken. We zullen een analyse gebruiken om waardevolle inzichten en patronen aan het licht te brengen en te zoeken naar mogelijke gebieden voor optimalisatie. Indien nodig ondersteunen we u ook bij het organiseren van uw verzamelde gegevens.

SocialBlox image
Plan een datacheck
Saas marketing bureau

Een meeting plannen

Hoe kunnen we helpen?
Telefoon
030 721 0131

Neem contact met ons op

Bedankt voor je aanvraag. We nemen spoedig contact met je op!
Oeps. Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw.